Knapt er sæsonens første løb på Ring Djursland blevet overstået, førend arrangørerne er klar med et nyt. Denne gang er det den såkaldte SSC Festival, der i godt ti år har været et fast punkt på løbskalenderen på Danmarks sværeste racerbane.
Ved SSC Festivalen er det de vilde biler fra Special Saloon Car-klassen, der er i fokus, og det skal nok blive vildt, når der skal kæmpes på Ring Djursland, for det er alle de spændende biler med deres frygtløse ejere, som stiller til start.
En klar publikumsfavorit bliver Johannes Graversen, Trige, i sin lille Fiat X1/9 Turbo, men han vil uden tvivl få kamp til stregen. Såvel norske Christer Gislerud som Jørgen Hansen, Fjenneslev, stiller til start med deres hurtige Porsche 911 GT3-racere, men feltet kommer også til at tælle den nye BMW M3 E92 GT2, som Christian Siepmann, Risskov, kører i. Yderligere to gode bud på sejren ved SSC Festivalen bliver Dennis Holbæk Pedersen, Bjert, og ikke mindst den forsvarende mester Claus Christensen, Århus, der starter i hvert sit eksemplar af den danskbyggede Aquila CR1 LS7.
SSC Festivalen på Ring Djursland kommer dog til at byde på andet og mere end race med Special Saloon Cars. Banen lægger også asfalt til anden runde af det danske mesterskab for Formel Ford, der i år har vist sig som en af de mest spændende klasser. Premiereløbet for tre uger siden gav således masser af kamp mellem unge talenter som Michael Markussen, Kolding, Nicolai Sylvest, Jægerspris, Nicolas Beer, Hellerup, og Lasse Sørensen, Svenstrup, men på Ring Djursland kommer de til at møde en veteran, der er på hjemmebane. Det er Niels Ejnar Rytter, Trustrup, som sidste år scorede sit bedste Formel Ford-resultat netop her.
En anden spændende og underholdende klasse bliver OK Legend Car Cup, hvor mere end 20 eksemplarer af de små amerikanske racerbiler i 5/8-dels størrelse kommer til start. Det er en klasse, hvor der er garanti for dels tæt kørsel, dels mange overhalinger.
Begge dage på Ring Djursland vil der også blive afviklet langdistanceløb. Lørdag gælder det anden afdeling af Danish Endurance Championship, hvor det er holdene i de moderne biler, som kæmper, og søndag er det Auto-G Historic Endurance Championship, som er programsat med klassiske biler bygget frem til 1971.